Handige social media tools voor kunstenaars

Een foto van een kunstenaar die werkt aan sociale media. Ze zitten aan een bureau en gebruiken verschillende tools voor social media management. Op een monitor is het Hootsuite-dashboard te zien, op een laptop staat de Later-app open, en op een tablet is de Storyheap-app zichtbaar. Naast de laptop staat een abonnementsdoos van Botletter.

Er zijn talloze manieren om social media in te zetten voor je carrière. Helaas kan het posten op meerdere sociale mediaplatforms al snel heel veel werk en saai worden. In dit artikel bespreken we tools die je daarbij kunnen helpen.

Het perfecte online portfolio voor jouw kunst

Een witte achtergrond met in het midden de grote tekst "PORTFOLIO". Voor de tekst zijn diverse digitale kunstwerken te zien in verschillende stijlen en technieken. Er zijn impressionistische en abstracte schilderijen, evenals digitale illustraties van personages en scènes.

Een online portfolio is hét digitale visitekaartje van een kunstenaar. Het promoten van je kunst, zowel offline als online, is tegenwoordig een essentieel onderdeel van het ondernemerschap binnen de kunstwereld. In dit artikel lees je over alles wat een goed portfolio maakt.

Essentiële gereedschappen voor kunstenaars

Een bureau van een kunstenaar met verschillende schildergereedschappen. Er is een palet met meerdere kleuren, een kwasthouder met verschillende penselen, een potje terpentijn, een mes, een doek en een verf tube.

Achter elk mooi kunstwerk schuilt een goede verzameling gereedschappen die kunstenaars in staat stellen om hun visie tot leven te brengen. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste kunstenaarsgereedschappen.

Social media ideeën en trends voor kunstenaars

Een collage van sociale media-trends en ideeën voor kunstenaars, met een tekening waarop staat: "Social media ideeën en trends voor kunstenaars". Er is een tekening van een hand die een penseel vasthoudt. Er is een schilderij van een landschap met bergen, bomen en een waterpartij. Er is een digitaal kunstwerk van een futuristische stad met vliegende auto's. Er is een sculptuur van een menselijk figuur. Er is een foto van een galerijmuur met diverse kunstwerken. Er is een video van een kunstenaar die aan het schilderen is.

Social media speelt tegenwoordig een belangrijke rol in het promoten van jouw kunst en het opbouwen van een publiek. In dit artikel bespreken we een aantal creatieve ideeën voor content, samen met enkele social media trends die je kunt proberen om jouw kunst online te promoten.

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Een foto van een kunstenaar die in zijn atelier zit, omringd door kleurrijke schilderijen en kwasten. Hij draagt een groen shirt en denkt na over hoe hij een kunstnieuwsbrief kan maken.

Voor een kunstenaar biedt een nieuwsbrief veel kansen. Of je nou net begint met je kunstbedrijf of al jaren bezig bent, het is een krachtig middel dat jouw onderneming kan transformeren. Maar hoe maak je een goede nieuwsbrief? In dit artikel gaan we daar dieper op in.

Hoe digitaliseer je kunstwerken?

Een illustratie van een digitaal kunstwerk met de tekst "een kunstwerk dat deels digitaal is". Het kunstwerk toont een landschap met bomen, een weg en een gebouw. De grond is bedekt met nullen en enen. De lucht is blauw met witte wolken. Het geheel heeft een gepixelde textuur

Om jouw handgemaakte kunst te verkopen door ze bijvoorbeeld te laten printen op verschillende producten, is de eerste stap het digitaliseren van je kunst. In dit artikel besprekeen we hoe je jouw kunst digitalisereert.

Kunst in opdracht maken – Hoe ga je te werk?

Een collageafbeelding van een kunstenaar die opdrachtwerk ontvangt. De afbeelding toont de kunstenaar in gesprek met de klant, de kunstenaar en de klant die een contract ondertekenen, de kunstenaar die foto's maakt van het kunstwerk om de voortgang te communiceren en de kunstenaar die rode vlaggen ziet om niet verder te gaan met het opdrachtwerk

Kunst in opdracht maken kan een geweldige manier zijn om je creatieve talenten in te zetten en inkomsten te genereren. Toch is het werken in opdracht niet zonder risico’s. In dit artikel gaan we in het op hoe je dit proces soepel kunt laten verlopen en leer je hoe je jezelf kunt beschermen.

NIEUWSBRIEF
Ontvang interessante informatie om jezelf als kunstenaar en ondernemer verder te helpen

Wij houden ook niet van spam!
AANMELDEN
close-link